Saturday 10 December 2011

Eksplorasi sains - 2

Semalam aku dah post tentang eksplorasi sains kat Pusat Sains Negara. So,arini aku nak abiskan ape yang patut aku setelkan semalam. Haha,ayat nak maam gengster. Ok,ni pameran istimewa kat Pusat Sains Negara sempena cuti sekolah dan hari karnival sains.

Actroid, the human android.
Merupakan model dan siri pertama android manusia di Jepun. Masih tidak dapat bergerak selancar manusia biasa, tapi dapat bercakap dan membalas ape yang orang lain cakap kat dier. Yang buat aku macam batak sikit tu bile tengok pergerakan otot-otot dier,memang macam orang biase. tengok je la gambar-gambar yang ade nih.

 
 

 

Aiseh, aku baru pasan yang aku lupe nak snap gambar otot tangan dan kaki actroid ni. Sebab memang nampak macam otot manusia biase.

Dinos alive - Age of Gaints
Merasai kehidupan di alam dinosor dan lebih dari 10spesis dinosor di pamerkan di sini dan terdapat rangka t-rex yang lebih kurang setinggi 10 kaki.

 
 

 

 

 

 










Cukup la post aku sampai sini, salah dan silap harap ditegur. Thanks again to National Science Centre. Chio!

No comments:

Post a Comment